عطر خوب مردانه را چطور انتخاب کنیم؟
عطر دیزاینری
اگر اهل خرید از برندهای لوکس و معروفی مثل «بربری»، «کریستین دیور»، «تام فورد»، «شنل» و … هستید شما یک خریدار عطرهای «دیزاینری» هستید. طراحان عطرهای دیزاینری عطر مردانه با توجه به سلیقهی عموم و نیاز بازار عطرهای برند خود را طراحی و تولید میکنند.
عطر نیش
در میان نامهای اسم و رسمدار عطر و ادکلن شاید اصطلاح عطرهای «نیش» کمتر به گوشتان خورده باشد و البته حق هم دارید. واژهی فرانسوی «نیش» که به معنای تولید و توزیع محدود یک کالاست به عطرهای لوکس و گرانقیمتی گفته میشود که توسط طراحان زبدهی عطر که لزوما صاحبان برندهای لوکس و گرانقیمت نیستند و شاید عطاری بینام و نشان با کسبوکاری محدود باشند، عمدتا برای اشخاص خاص یا بهصورت سفارشی به تعداد محدود تولید میشوند. عطرهای «نیش» که تا این اواخر عطر مختص اشراف، ثروتمندان و خانوادههای سلطنتی بود در سالهای اخیر عمومیت و محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند با اینهمه هنوز هم عطر «نیش» عطر مخصوص خواص و ثروتمندان محسوب میشود.
رایحه یا نت اولیه: رایحهی اولیه در حقیقت بویی است که بلافاصله بعد از اسپری کردن عطر یا ادکلن به مشامتان میرسد. نت اولیهی عطر که معمولا تند و تازه است بهسرعت تبخیر میشود و اتفاقا اکثر افراد مرتکب اشتباه میشوند و عطر را بلافاصله بعد از استشمام نت اولیهی آن انتخاب میکنند. نت اولیهی عطر معمولا بوی میوههایی مثل پرتقال و لیمو و گیاهانی مثل اسطوخدوس و شکوفههای پرتقال و لیموست.
رایحه یا نت میانی یا ثانویه: نت میانی عطر بلافاصله بعد از رایحهی اولیه به مشام میرسد و حدود ۱۰ دقیقه یا بیشتر ماندگار است. رایحهی میانی معمولا بوی گلهایی مثل «رز» و «یاسمین»، «علف و برگ درختان»، میوههایی مثل انواع «توت»، «هلو» و «گلابی» و ادویههای مثل «جوز»، «میخک»، «دارچین» و انواع «فلفل» است.
رایحه یا نت پایانی: رایحهی اصلی و ماندگار عطر نت پایانی آن است که حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد تا به مشام برسد و در واقع همان رایحهای است که تا پایان هم با شما میماند. نت سوم معمولا رایحه چوبهایی مثل «چوب درخت سدر»، «خزه»، «دود»، «چرم»، «مشک» و ادویههایی مثل «وانیل» و «دانه لوبیا تونکا» است.
Comments
Post a Comment